כבר בשלב הטיפול הראשונים היה ברור כי היא עתידה להפוך לאחת המטפלות המוערכות והאהובות בשבט איתן

הורים ממליצים, כללי

שלום רב,

שמי יפעת טהרני ומזה אחת עשרה שנה שיש לי הזכות לשמש כראש שבט הצופים בשכונת שפירא בדרום תל-אביב. אני שמחה לכתוב מכתב המלצה זה עבור יפה בן-זאב, מטפלת בשיטת דב רויטמן (שיטת טיפול ייחודית בילדים ובני נוער).

יפה היא חלוצת המטפלות בשבט. היא החלה לעבוד לפני כשנתיים עם שני ילדים בגילאי 13 ו 10. כבר בשלב הטיפול הראשונים היה ברור כי היא עתידה להפוך לאחת המטפלות המוערכות והאהובות בשבט איתן. כיום יפה מטפלת בשלושה מחניכי המועדונית. הילדים בני גילאים שונים (10, 13 ו 17) ובנים למהגרי עבודה ופליטים מניגריה, קולומביה ומאוריציוס. הילדים המתמודדים עם סיפורי חיים לא קלים ועם היעדר כישורי חיים הגיעו ליפה בעקבות התקפי זעם, ביטויי אלימות, על סף נשירה מן המסגרות החינוכיות ועם קשיים שפתיים ורגשיים רבים. ביד אמונה ובוטחת התאימה יפה לכל אחד מן הילדים תכנית טיפולית שענתה על תחומי העניין של הילדים. בדרך חווייתית וייחודית משלה מצאה יפה את הדרך ללבם של הילדים, רכשה את אמונם, הגדירה עימם מטרות והביאה אותם אל השינוי המיוחל. את כל זאת עשתה יפה אגב שיתוף פעולה מלא עם צוות המועדונית והשבט, עם מורי בית הספר ועוד.

מלבד הטיפולים הפרטניים יפה אף מסייעת למתנדבים ולצוות הבוגר בעבודה יומיומית תובענית ושוטפת עם ילדים במצבים מורכבים. לסיכום, ברצוני לציין את הטיפול המסור, את הדאגה והאכפתיות הרבה, את הנכונות להשקיע שעות רבות מעבר לנדרש, את הגמישות שמפגינה יפה בכל אחד מן המקרים. תמיד עם חיוך, בנאמנות רבה למערכת, במסירות, בחריצות, בנחישות ובהתמדה.

לאור כל זאת, אני סבורה כי ביכולתה של יפה לתרום רבות מניסיונה, מכישוריה וממרצה למערכות נוספות ואני תקווה כי מכתב זה יסייע בכך.

בתודה ובברכה,

                                                      יפעת טהרני

                                                   ראש שבט צופי איתן

                                                   שכונת שפירא, תל אביב

ד”ר יפעת טהרני

ידעיה הפניני 19 תל-אביב 6653819

054-3352940

tyifat@yahoo.co.il

29 אפריל 2013

Share This